reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Viera Mikulská

Viera Mikulská

Bloger 
  • Počet článkov:  78
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jamais. Zoznam autorových rubrík:  o všeličomtiež o všeličomfeministické okienkoSúkromné

reklama

o všeličom

O evolúcii

Viera Mikulská

O evolúcii

Včera som v záchvate jarného upratovania našla krabicu s relikviami. Nostalgicky som sa prehŕňala medzi zošitmi zo strednej a zamilovanými listami od prvých lások, kým som nenatrafila na obdĺžníkový kus hrubého hliníkového plechu, cca štyri krát päť centimetrov. Z jedného rožka mal odlomené, bol akoby naschvál doškriabaný a mne po záchvate smiechu z tých listov chvíľu trvalo, kým som si spomenula na jeho pôvodný účel. Kedysi v praveku to bol môj šperk.

  • 6. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 482x
  • 23
O mužskom zadku

Viera Mikulská

O mužskom zadku

Takže nadpis zabezpečujúci čítanosť by sme mali, môžme sa ponoriť do problematiky. Popri každovečerných a celovečených pásmach krátkych filmov o Kremienkovi a Chocholúšikovi, ktorých sa dožaduje dieťa, sa mi občias žiada aj intelektuálnejších stimulov. Tak som si včera pozrela súťaž pre náročného diváka, kde bodrý moderátor vyzýva súťažiacich, aby uhádli, čo si o všeličom myslí sto Slovákov.

  • 15. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 750x
  • 68
O rasizme

Viera Mikulská

O rasizme

Vtip: Hovorí moskovský dirigent newyorskému: U nás už nie je žiadny rasizmus. Len v našom orchestri hrá sedemnásť židov. Newyorský mu odvetí: Zaujímavé. Aj v našom nejakí hrajú, ale koľko ich je, netuším.

  • 9. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 371x
  • 306
Mami, čo je to krava?

Viera Mikulská

Mami, čo je to krava?

I rastie dieťa ako z vody, načim začať uvažovať aj nad inou stravou, ako materské mlieko. Ockom navrhovaný rezeň a klobása sa mi ako vhodné prvé príkrmy pre kojenca nezdajú, pohľadám v doporučenej publikácii voľačo súcejšie. Ryžová kaša. Vojdem dôstojným krokom zaslúžilej matky do lekárne, z ponuky až zrak prechádza. Reku, prečítam si zloženie. Hydrolyzovaná ryžová múka, umelé mlieko, voľajaké vitamíny, minerály a vanilín. Kozmonaut by sa potešil. Pýtam sa magistry, či nemajú aspoň niečo bez vanilkovej príchute, pozerá sa na mňa ako na mimozemšťana a zjavne nerozumie otázke.

  • 19. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 981x
  • 166
O kojení

Viera Mikulská

O kojení

Už štyri mesiace som doma. A keďže som práve hodnú chvíľu premýšľala, ako sa píše číslovka štyri, hádam som už zrelá rozšíriť rady blogujúcich žien na materskej.

  • 7. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 603x
  • 118
reklama
Neveselý článok o idiotizme

Viera Mikulská

Neveselý článok o idiotizme

Pri náraze osobného auta do kamióna stojaceho na križovatke (!) sa zabili dvaja ľudia. Chlapík zavraždil svoju manželku a následne seba, prakticky pred očami ich detí. Zhorené autá, podpálené domy, záplavy. Medzitým veselý príspevok o trpiacej zubnej sklovine a reklama, na záver rosnička s pranostikou. Televízne noviny na Markíze. Štandardná instantná nádielka vkusne nadávkovaného cudzieho nešťastia k večeri, avšak odvčera s nečakaným bonusom.

  • 27. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 17 302x
  • 152
Zápisky hypochondra: Ako tráviť Vianoce II

Viera Mikulská

Zápisky hypochondra: Ako tráviť Vianoce II

Milí priatelia, rok sa s rokom stretol. Rodina a známi, ktorí v pracovných dňoch ešte ako tak akceptujú spoločné listovanie v našom zápisníčku so zoznamom prekonaných chorôb, počas Vianoc definitívne strácajú o naše nalomené zdravie všetok záujem. Tí, čo sľúbili vernosť v dobrom aj zlom, stále slabšie reflektujú na naše skučanie a polobezvedomie na lôžku a namiesto 24 hodinového servisu svojmu obľúbenému pacientovi v terminálnom štádiu nádchy sa bezcitne vyberú do mesta kupovať darčeky. Ibaže my sme už poučení skúsenosťou spred roka a vieme, že nič neprebudí výčitky svedomia blížnych lepšie, ako zverenie sa do starostlivosti profesionálom.

  • 7. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Návrat z dovolenky - ako prežiť

Viera Mikulská

Návrat z dovolenky - ako prežiť

Milí priatelia. Ak patríte k tým, ktorých už mesiace pred nástupom na letnú dovolenku namiesto slastnej vidiny bezuzdného vyvaľovania sa na pláži kvária depresívne myšlienky na nevyhnutné opätovné zapojenie sa do pracovného procesu po jej skončení, vitajte.

  • 16. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
O bezmocnosti

Viera Mikulská

O bezmocnosti

V prvom rade sa ospravedlňujem za tému. Okrem masochizmu ma k nej vedie pocit, že konkrétne toto stokrát vyprané prádlo je v konečnom dôsledku ešte špinavšie, ako bolo na začiatku. Najprv fakty: maloletí nie sú trestnoprávne zodpovední, bez ohľadu na predpoklad, že si uvedomujú protiprávnosť svojho konania. Stále je to z akéhokoľvek pohľadu len predpoklad. Policajti trestne zodpovední sú a zlyhali nielen z tohto titulu, ale najmä ako oficiálni vykonávatelia práva. Na ospravedlnenie ich konania v žiadnom prípade nemôže slúžiť to, že maloletí zlodeji sú zákonom netrestateľní, alebo že si nebodaj také zaobchádzanie zaslúžili. Na ďeťoch bol spáchaný trestný čin a vyjadrovať sa k tomu, prečo policajti tak urobili, čo mali a nemali urobiť je vzhľadom k platnej legislatíve zbytočné.

  • 22. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 74
Ďakujeme, pán primátor

Viera Mikulská

Ďakujeme, pán primátor

Mesto Košice má takmer 10 000 hektárov lesa. Tmavého lesa plného nepekných konárov, blata, prachu alergénov, zákerného hmyzu a ľudožravých veveríc. Koľko krásnych obchoďákov a parkovísk na tej ploche môže byť! Ale tvrdohlavé mesto nie: nepredá a nepredá.

  • 16. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 011x
  • 51
reklama
O nostalgii

Viera Mikulská

O nostalgii

Dáždnik som nemala v ruke už pár rokov. Keď prší, dám si kapucňu, alebo idem autom. Dnes som nejakým nedopatrením vstala skôr, reku pôjdem do práce pešo, aspoň sa preberiem. K čižmičkám a sukničke sa vetrovka s kapucňou akosi nehodí a tak som z útrob kumbálu vyhrabala prehistorický exemplár.

  • 6. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 33
O svojprávnosti

Viera Mikulská

O svojprávnosti

Doteraz som si naivne myslela, že jediný nepriateľ samostatného rozhodovania ženy sú kaderníčky. Svätá prostota..

  • 4. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 66
O varení

Viera Mikulská

O varení

Žena má kuchyňu. Vymaľovanú nežnou pastelovou farbou, ozdobenú ikebanou, kvetmi a sviečkami. Na stole má bambusové prestieranie zladené so servítkami a chňapkou, ktoré (spolu so servítkami a chňapkou, samozrejme) mení podľa ročného obdobia, nálady a sviatkov. Na čestnom mieste má v kuchynskej skrinke naukladané stovky fľaštičiek a sáčkov z korením. Pozor, žiadne trápne zmesi ako Pečená ryba alebo Zaziky. Používa výlučne jednodruhové korenia, ktoré do jedla pridáva v presných dávkach a pomeroch. Glutamát je jed. Kečup je hnusný. Počas samotného varenia po sebe prezieravo priebežne umýva riad, tiež vie, že hrniec musí byť prikrytý, aby sa ušetrila energia. Na jej tanieri sa vhodne snúbi diétne mäsko s celozrnnou ryžou, vkusne ozdobené petržlenovou vňaťkou a kolieskom uhorky, polovicu porcie predstavuje zeleninka na pare.

  • 5. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 183x
  • 178
Parfém za dieťa

Viera Mikulská

Parfém za dieťa

Slobodná mamička si potrebovala niečo vybaviť a tak zverila na pár hodín svojho ročného syna do opatery kamarátovi, ktorý jej zvykol pomáhať. Keď sa vrátila domov, chlapčeka našla v bezvedomí. Kamarát vravel, že malému asi len prišlo zle od slnka. Zavolala sanitku, dieťa odviezli do nemocnice a zdiagnostikovali ako dobité a dokopané. Malo zlomenú spodinu lebečnú a rýchlo sa zhoršujúci stav. Napojili ho na prístoje a vyslovili prognózu: prakticky žiadna šanca.

  • 29. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 128
Nebite ma, prosím

Viera Mikulská

Nebite ma, prosím

Viem, Teleráno začína frekvenciou výskytu na blogu šliapať na päty Ficovi a sexu, ale nemôžem odolať. Dnes som totiž definitívne pochopila zámer jeho tvorcov. Najprv ma nalomil moderátor, keď nás poučil, že efekt Faradayovej klietky znamená to, že ho v aute nie je počuť. Keďže na osobitnej základnej škole moderátorskej nemali len fyziku, ale aj základy psychológie, dojatá moderátorka vzápätí rozochveným hlasom zvestovala, že umelec abstinent vzor mládeže raper Rytmus musí byť dobrý človek, lebo (cit.): Pozri sa aké ma oči! Takéto oči nemôže mať zlý človek.. (Čakala som, že dodá nejakú perlu typu oči sú okno do duše, ale nestalo sa tak, má ešte rezervy.) V záchvatoch bezmocného smiechu som už len registrovala, ako stokilový chlap rozprával o tom, že do POLIEVOČKY dal MASIELKO, HRÍBIKY a MLIEČKO. A pri odchode z domu som si uvedomila, že stačilo desať minút počúvania našej najobľúbenejšej populárno vedeckej relácie a odrazu mi je úplne jedno, že už hodinu meškám do práce, že je ešte len streda a že ma bolia kríže. (Aktualizované 13:04. Utorok. Končím s Teleránom.)

  • 21. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 155
reklama
Požičiam nohavičky

Viera Mikulská

Požičiam nohavičky

V Teleráne som sa dozvedela, že dnes je posledný letný a zároveň prvý jesenný deň a tiež sa mi páčilo, ako sa po správe, že pri teroristickom útoku zahynul český veľvyslanec moderátorka opýtala kolegu, či nepovie pred reklamnou prestávkou nejaký vtip. Chápem, je začiatok týždňa, treba pospolitý ľud rozveseliť profesionálnymi ukážkami mentálnej retardácie. Keďže do tretice všetko dobré, na moje veľké pobavenie som si prečítala v mailovej schránke inzerát, že už nielen slečna Hiltonovie, ale aj pracovitá slovenská žena môže v autobuse namiesto Tesco igelitky hompáľať dizajnérskym kúskom od Louisa Vuittona.

  • 22. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 98
Rozvoj cestovného ruchu na východe

Viera Mikulská

Rozvoj cestovného ruchu na východe

Priznajme si, že východ Slovenska ťahá za kratší koniec nielen čo sa investícií alebo pracovných príležitostí týka, ale ani záujem turistov nie je taký, aký si tento bohom zabudnutý kraj zaslúži. Keď už na nás, chudákov, Bratislava kašle, pomôžeme si sami. Ta ňe?

  • 5. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Pitný režim

Viera Mikulská

Pitný režim

Leto sa blíži a tak som sa rozhodla šíriť osvetu, lebo aj napriek starostlivému vymývaniu mozgov odborníkmi na výživu pospolitý ľud očividne stále nepochopil, aký je správny pitný režim dôležitý. Ešte nie je každému jasné, že piť až vtedy keď je človek smädný je trestuhodné hazardovanie so svojím životom; smäd predsa nie je indikátor potreby tekutín (!), ale kritickej dehydratácie organizmu na pokraji kolapsu. Podľa najnovších výskumov je potrebné denne vypiť nie osem, ako minulý rok, ale už minimálne deväť litrov, ako nám v populárno vedeckom programe Teleráno zvestoval doktor Bukovský, vysušenou bledou rúčkou natierajúc na čierny chlebík pomazánku zo sójového klíčka.

  • 2. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 435x
  • 86
Súdruhovia, prečo?!

Viera Mikulská

Súdruhovia, prečo?!

Iste, sú veci medzi nebom a zemou, ktoré pre mňa zrejme navždy zostanú zahalené rúškom tajomstva. Veľké záhady života (ako napríklad prečo musím chodiť do práce, prečo prší aj cez deň, keď by úplne stačilo v noci, prečo som bola včera dobrovoľne na aerobiku (ako sa to píše?), alebo prečo sa niekedy opijem z pohára vína, keď inokedy s prehľadom zvládnem niekoľko poldecákov borovičky) ma už vôbec nevzrušujú, keďže chápem, že porozumieť im mi jednoducho nie je súdené.

  • 20. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 214
Zápisky hypochondra - ludé zemíram

Viera Mikulská

Zápisky hypochondra - ludé zemíram

Máte veľmi nízky tlak. Viem. Aj ste nejaká bledá. No, som. (Mohlo by byť síce jasné, že s fototypom nula a nadôvažok po zime kreolka pravdepodobne nebudem, ale nevadí.) Nie ste chudokrvná? Zaujímavá otázka, keďže má práve pred sebou moje výsledky z rozboru krvi, kde sú aj tieto údaje. Avšak už chcem odísť a očividne je potrebné voľajako odôvodniť to, že aj keď podľa tlaku a zelenej farby by som mala byť po smrti, som zdravá ako repa. A tak volím diplomatickú odpoveď. Áno, mávam hraničný hemoglobín.

  • 12. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 36
reklama
SkryťZatvoriť reklamu